Perşembe, Kasım 11, 2010

Kıyaslama(ma)

Severek takip ettiğim birisi olan Scott Bourne bu link'teki yazısında çok güzel bir noktaya parmak basmış. 

Fotoğrafçının kendisini başka fotoğrafçılarla kıyaslaması konusuna...

Son derece katıldığım bir yazı, isteyenler yukarıda vermiş olduğum link'ten okuyabilirler ama herkes İngilizce bilmek zorunda değil diye düşünerek ben gene de burada kısa bir özetini vermek istiyorum.


Ülkemizde fotoğraf paylaşım siteleri arttıkça ve herkes kendi çalışmalarını paylaşıp yorumlar almaya başladıkça, belli bir noktadan sonra ister istemez kendimizi diğerleri ile kıyaslamaya başlıyoruz. Onun fotoğrafı neden benimkinden iyi, benim makinam onunkinden iyi, ben neden öyle baskı alamıyorum..vb bir çok kıyaslama yapıyoruz.

Diyor ki Scott Bourne, bu kıyaslamayı yapmayın, yapmaya da ihtiyacınız yok. 

Sizin en büyük varlığınız sizsiniz, ne makinanız, ne lensiniz ne de diğer ekipmanlarınız. Kendinizi başkaları ile karşılaştırmak yerine hep kendinizi daha iyi olmaya şartlayın, kendinizi aşmak için çalışın. Sizin rakibiniz gene siz olsun.

Katılıyorum bu düşüncelere, bırakın kıyaslamayı başkaları yapsın, siz sadece kendinizi geliştirmeye, hep en iyiyi üretmeye odaklanın. Bunun için de bence yapılması gereken ilk şey de kendinize karşı çok acımasız olmanız. Eğer bir fotoğrafınızın içinde ufacık birşey bile sizi rahat ettirmiyorsa o fotoğrafınızı acımasızca eleyin... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder