Çarşamba, Kasım 20, 2013

Burada Engellendim!!

Turkiye Omurilik Felcileri Dernegi tarafindan "Herkes Icin Erisilebilirlik" sloganiyla duzenlenen bir fotograf yarismasindan bahsetmek istiyorum.

Son katilim tarihi 25 Kasim, o yuzden hem ben gec kaldim bunu duyurmakta hem de sizin de hizli hareket etmeniz gerekecek.


Amaci dezavantajli vatandaslarimizin yasam kalitelerini arttirmaya yonelik bir farkindalik yaratmak bu yasirmanin. Herhangi bir yerde bir engel ile karsilasiyorsaniz bunun fotografini dilerseniz fotograf makinanizla dilerseniz cep telefonunuzla cekip, konum bilgisini de paylasip #buradaengellendim tag'i ile birlikte bu link'e yukluyorsunuz ve hayatimizin aci bir gercegi olan engelleri belgelemis ve farkindalik yaratmis oluyorsunuz. 

TOFD tarafindan hazirlanan bilgilendirme yazisinin girisi bence bu konuyu cok guzel ozetlemis, aynen alintiliyorum:

"Dezavantajlı bireylerin toplumsal yaşama katılımlarını sağlamak için” engelli vatandaşların, şehir gezmesine bebeği ve puseti ile çıkmış bir ebeveynin veya yaşlı/çocuk/hasta olduğu için merdiven çıkamayan tüm bireylerin; kamu binaları, okullar, kentsel mimari ve şehirleşme planlamaları içerisinde hareket özgürlüğü kısıtlanmadan yaşaması için, ilgili belediyeler, kamu kuruluşları ve üst düzey yetkilileri bilgilendirmek amacıyla “BURADA ENGELLENDİM” konulu fotoğraf yarışması düzenliyor!"

Bunlarin yanisira gercekten de guzel para odulleri var, ama bence odulden daha da onemlisi, dezavantajli vatandaslarimizin hayatinda yasadiklari zorluklari belgeleyip bunun hakkinda bir kamuoyu olusturabilmek!

Bu anlamli yarisma icin de TOFD'yi de kutuyorum buradan.

Dernek tarafindan hazirlanan detayli bilgileri www.buradaengellendim.com adresinden bulabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder