Cumartesi, Eylül 27, 2014

Tembelim Kabul Ediyorum

Tembelim cunku yaklasik 2 senedir bu blog ile hic ilgilenmedim, hicbir yazi paylasmadim...

Amacim mazeret bulmak degil ama bir yandan da gecerli sebepleri var:

  • Cok fazla seyahat etmekten yorgun dusup hic vakit ayiramamak, zaten bavul hazirlamaktan ve tasimaktan gina gelmis, acikcasi makinami yanimda cok tasimiyorum
  • Dunyalar guzeli oglum Kanat'in gectigimiz Kasim ayinda aramiza katilmasi ile birlikte Turkiye'ye her geldigimde vaktimin tamamini onunla gecirmek.. onun fotografini cekmeye calismaktansa onunla oynamak, onunla zaten cok kisitli olan vaktimi tamamen onunla gecirmeyi tercih ediyorum acikcasi
  • Is yogunlugu ve stresi
  • Suudi Arabistan'da cok uzun zaman gecirdim, once Cidde'de simdi de Riyad'da.. Bu da acikcasi fotograf cekmemi engelledi ve engelliyor veya azaltiyor
Ama bu demek degil ki fotograf ile hic ilgilenmedim veya hic fotograf cekmedim.. Cektim tabii ki, ama cok daha az sayida.. 


Ote yandan fotografa bakis acim cok degisti acikcasi..

Mesela, en radikal kararlarimdan bir tanesi tum Canon ekipmanimi satmak oldu, ki bunu da son 1 ay icinde yaptim. Canon'un yerine de Fuji'yi getirdim.. Bunun sebebini ve hikayesini ayri bir yazida anlatacagim.

Dubai'de cesitli workshop'lara katildim ve bu sayede dunyanin en unlu fotografcilari ile tanisma firsatim oldu, bu bende cok koklu degisiklikler yaratti.

Isim nedeniyle Dubai'ye tasininca, haliyle IFSAK'daki egitim biriminden ayrilmak zorunda kaldim. IFSAK her zaman benim icin cok ozel bir yere sahip oldu ve her zaman da bu boyle olacak, muhtesem arkadaslar edindim orada, gorusmesek de hep yanimda oldugunu bildigim dostlarim oldu IFSAK sayesinde.. Ama IFSAK'dan uzaklasmis olmak da bakis acimi ve dusuncemi degistirdi, genisletti.

Kisisel sitemdeki portfolyomu guncelledim sonunda, umarim orayi da guncel tutabilirim bundan sonra. Cunku dedigim gibi son 3 senede gercekten ilginc yerlerde kalip ilginc fotograflar cekebildim, ama hicbirisini hicbir yerde paylasmadim. Bu biraz da sosyal medya'daki tembelligimden de kaynaklaniyor tabii :)

Photoshop'a bakis acim acim ve kullanisim cok degisti, workflow'um neredeyse tamamen Lightroom uzerine kurulu artik ve Photoshop'i cok az kullanmaya basladim.

Peki bu itiraflar neden simdi geliyor, neden daha once gelmedi veya neden daha sonra degil? Sanirim sistem degisikligi yeni bir heyecan yaratti bende. Uzun ve sayica fazla ucak yolculuklarinin getirdigi bikkinlik, is stresi vs vs derken heyecanim gitmisti galiba, Fuji bana bu heyecani yeniden yasatmaya basladi..

O yuzden de kendime birkac soz verdim, kafamda da birkac proje var yapmak istedigim ve planladigim. Kendime verdigim sozlerden bir tanesi de cok keyifle baslamis oldugum ve devam ettirdigim bu blog'u daha aktif bir sekilde guncel tutup, canlandirmak.. Bu paylasimla da bu konuda ilk adimimi atmis oluyorum.

Bundan sonra benden daha fazla haber alacaksiniz. Umarim bana kusmemissinizdir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder