Çarşamba, Kasım 05, 2014

Ilgaz Dagi Timelapse Videosu

Her ne kadar kendim uretmeyi hic denemediysem de, nasil yapildigi konusunda detayli arastirma yapmadiysam da timelapse videolari cok seviyorum. Internette muhtesem orneklerini bulabiliyorsunuz.

Ama ne yazik ki Turkiye'den ornekler bulmak cok zor, hepsi yurtdisindan ornekler. Tabii ki de Turkiye'den ornekler var ama bunlari ancak arkadaslariniz sayesinde bulabiliyorsunuz. Bu videolarin tanitilmasi ya videoyu hazirlayan kisinin cok ilgilenmemesinden ya da baska sebepler nedeniyle nedense ulkemizde cok fazla yapilmiyor. Dolayisiyla cok fazla da bilinmiyorlar veya cok fazla ilgi cekemiyorlar.

Bugun gelen bir mail sayesinde Ilgaz Dagi'nda cekilmis bir timelapse video ile karsilastim ve oldukca etkilendim.



2-3 dakikalik bir timelapse video hazirlamak icin kac gun boyunca kac tane fotograf cekildigi, bunlari bilgisayara aktarmanin bile saatler surebildigi, daha sonrasinda bilgisayarda saatler ya da gunlerce titizlikle calisip video haline getirildigini dusununce bu videolari hazirlayan kisilere cok buyuk saygi duyuyorum.

Ozenle calisildigi ve hazirlandigi belli olan bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Fotografla ilgilenen birisi olarak, temel kaynagi fotograf olan bu timelapse videolari tanitmak da boynumun bir borcu. 

Buradan da bu videoyu hazirlayan sayin Ahmet Yasir Karakas'a timelapse uzerine bir blog acmasi cagrisinda bulunuyorum, bildigim kadariyla bu konuyla ilgili Turkce kaynak cok az. Deneyimlerini paylasmasi bence cok basarili olur!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder