Salı, Eylül 30, 2014

Elveda Canon, Hosgeldin Fuji!!!

Evet radikal bir karar alip, tum Canon ekipmanimi satmis bulunuyorum. Bunun tek sebebi Fuji x-T1'e gecmekti, ve onu da 2 hafta once gerceklestirdim.

Peki neden boyle bir delilik yaptim?

Yaklasik 1.5 sene once, cok seyahat ettigim icin, yanimda rahatca tasiyabilecegim, hafif ama guzel sonuclar veren bir kamera ariyordum. Fuji de x100s'i tam o zamanlarda satisa sunmustu. Acikcasi, x100s hakkinda hicbir arastirma yapmadan sadece goruntusune vurulmustum :) Arkasindan makinayi detayli arastirinca ve devamli takip ettigim fotografcilarin da bu kamerayi hararetle tavsiye ettiklerini gorunce kararimi vermistim, ben bu x100s'i almaliydim! Tam GAS durumu yani Gear Acquisition Syndrome (Ekipman Alma Sendromu) yasiyordum :)

(Merak edenler icin x100s'i en hararetli bicimde tavsiye edenler David Hobby - nam-i diger The Strobist ve Zack Arias'di)

Aslinda da bazi ozelliklerine gelince hic de alinacak bir kamera degildi acikcasi. Optik vizorunde paralaks hatasi vardi (uretim hatasi degil tabii ki, Fuji'nin bilincli secimiydi bu), lensi degistirilmiyordu ve sadece 23 mm odak uzunluguna sahipti. Tum bunlara ek olarak da pahali bir makinaydi! Ama dedim ya tam GAS durumundaydim ve bu makinayi almaliydim cunku herseyden once goruntusu ile muhtesem guzel bir kameraydi.

Tabii ki de x100s'i almam cok uzun surmedi :) Hemen arkasindan da 3 ay icin Guney Afrikaya gittim. Eee G. Afrika'ya gidilir de sadece x100s mi goturulur, tabii ki de hayir! O nedenle Canon'larimi da goturdum. (Daha ilk seyahatte birinci amacima ihanet etmistim, hafif olsun diye x100s'i alip sonrasinda tum ekipmanimi birinci seyahatimda yanimda goturmustum.)

Neyse, Canon'u G. Afrika'da sadece 1 gun, o da Cape Town yakinlarindaki bir game reserve'e safariye gittigim icin kullandim, onun disinda elimi bile surmedim. Tum fotograflarimi x100s ile cektim!! Muhtesem sonuclar veriyordu x100s. Lensi inanilmaz keskin ve yuksek ISO performansi ise muazzamdi. Hatta bir ara RAW cekmeyi birakip sadece JPEG cektim, ISO ise otomatikteydi. Ornek gormek isterseniz, sitemdeki People portfolyosuna bir bakabilirsiniz, oradaki tum fotograflar (ilki haric) tamamen x100s ile cekildi. Bu linkten buyurabilirsiniz.

Tabii gittikce Canon'a dokunmamaya basladim, elimde sadece x100s vardi ve bana yetiyordu. 23mm odak uzunluguna da gittikce alismistim ve cok da keyifli gelmeye baslamisti. 

Cape Town sonrasi Riyad'a gelince gene fotograf cekme oranim cok azaldi. Riyad'in yaklasik 1 saat disinda Edge of the World diye anilan, colun ortasinda ucurum gibi bir yer var. Bir haftasonu oraya gittik ve yanimda tabii ki sadece x100s vardi.

Gectigimiz mart ayinda, Fuji de gitti x-T1 denilen o dizayn harikasi makinayi satisa sundu. O sirada Dubai'de Gulf Photo Plus etkinligine katilmistim ve orada bu makinayi inceleme sansim oldu. Vizorunun elektronik oldugunu biliyordum ve bu beni biraz rahatsiz ediyordu. Ama acikcasi o vizorden bakinca butun dusuncelerim hemen degisti. x-T1 hakkinda arastirma yapmaya basladim, ve inceledikce bende gene bir GAS durumu olusmaya basladi :) Ama kendimi tuttum, 3-4 ay boyunca makina ve lensler hakkindaki yorumlari internetten takip ettim, cekilen fotograflari inceledim.

Yazin bayram tatilini ailemle birlikte gecirirken, bir baktim oglumun tum fotograflarini x100s ile cekiyorum gene, Canon ile cektiklerimi ise direk siliyorum. Baktim olacak gibi degil bu x-T1'i iyice dusunmeye basladim. Lens degistirilebiliyor, benim mevcut Canon'um ile ayni sensore sahip, muhtesem lens secenekleri var ve bu secenekler de gittikce artiyor. E zaten ben spor fotografciligi yapmiyorum, dolayisiyla Canon'un hizina ve super tele lense ihtiyacim yok (Bu arada x-T1 Canon'dan cok daha hizli), goruntu kalitesi daha iyi, ISO performansi daha iyi ve Canon'un yarisi buyuklugunde. Ciddi ciddi dusunmeye basladim, bu ufacik makina benim d-SLR'imin yerine gecebilir mi diye. Dusunmem cok uzun surmedi Acikcasi asagidaki fotografi cektigimde, tamam dedim, budur, x-T1 her sekilde benim tum ihtiyaclarimi karsilar: 



2 ay icinde tum ekipmanimi Dubai'ye getirip sattim. 2 hafta once x-T1 elimdeydi :)

Ilk izlenimlerimi baska bir yazida paylasacagim ama sunu soyleyebilirim, kesinlikle cok dogru bir karar almisim. x100s'i satmaya karar vermistim, ama bir yanda da acaba satmasam mi diyorum? O makinaya ayri bir gonul bagim var :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder