Pazar, Şubat 19, 2012

Açık Hava Müzesi


Geçtiğimiz cuma günü, ki burada perşembeleri ve cumaları haftasonu tatili, otelden ayarlayarak bir plaja gitmiştim ayıptır söylemesi :) Gittiğim plajı da ayrı bir yazıda anlatacağım. Şimdilik mercan kayalıklarının fotoğrafını koyuyorum bir sonraki yazıya kadar. 

Bugün asıl bu şehrin her tarafına dağılmış sanat eserlerinden bahsedeceğim biraz. 

Bir önceki yazımda, Cidde'ye açık hava müzesi dendiğini söylemiştim. Hakikaten de öyle, şehrin hemen her yerinde heykeller var. Belki de bunlara enstalasyon demek daha doğru, açıkcası ben ne modern sanattan anlıyorum ne de modern sanatı seviyorum, dolayısıyla bunlara heykel ya da enstalasyon demeyeceğim, emeğe saygı gereği sanat eseri diyeceğim :)

Açıkcası, bir kısmını beğenmekle beraber genelini beğenmediğimi söylemem lazım. Siz karar verin fotoğraflara bakarak..

Bu arada bunu da göstermeden geçemeyeceğim. Bu fotoğraftaki palmiye ağaçları, şehrin en güzel caddesinde. Bu cadde, Corniche denilen ve Kızıldeniz boyunca 110 km kadar uzanan bir sahil şeridi, hakikaten nefis. Ama palmiye ağacına bakarsanız, baz istasyonu kurmak için kullanılan bir palmiye ağacı olduğunu göreceksiniz :)) Baz istasyonunu kapatmanın en güzel yolu sanırım :)

Zaman içerisinde daha fazlasını çekersem onları da paylaşırım tabii ama şimdillik bu kadar çekebildim. (Bu arada bu fotoğrafların tamamı -sadece tepesinde hilal olan ve yuvarlak taşlardan oluşan sütun hariç- gene iphone ile çekildi ve hiçbir manipülasyon yapılmadı.)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder